Kategorie

Výrobci

Slevy

Seznam produktů výrobce AEG powertools

Elektrické a akumulaátorové nářadí

AEG POWERTOOLS se zavazuje, že bude stavět na svém dědictví a bude dnes i v budoucnu dodávat skvělá, vysoce výkonná a inovativní pracovní řešení pro profesionální řemeslníky.


Od svého založení byla společnost AEG POWERTOOLS vždy na špici vývoje nových výrobků. Uvedení prvních přenosných vrtaček v roce 1898 odstartovalo éru přenosného elektrického nářadí. I o více než 100 let později nabízí AEG profesionálům inovativní a silná řešení… HRDÁ MINULOST … VZRUŠUJÍCÍ BUDOUCNOST…


Odkaz elektrického nářadí


Tím, že skupina TTI v roce 2005 získala od společnosti Atlas Copco její divizi elektrického nářadí a příslušenství, rozrostla se hned o dvě špičkové světové značky v sektoru profesionálního elektrického nářadí. Značky Milwaukee a AEG Powertools obohatily skupinu TTI o celosvětově respektované vysoce výkonné stabilní produkty oblíbené u profesionálů v oblasti stavebnictví i u dalších řemeslníků. Díky svému německému a dlouhodobému zaměření na inovace v oblasti produktů i designu posílila značka AEG celosvětovou přítomnost skupiny TTI, a to především na evropských trzích. Investice skupiny TTI, a strategický obrat značky AEG od trhu hobby nářadí zpět k její původní orientaci na profesionály daly na oplátku vzniknout významné synergii, o kterou se může při svém dalším vývoji opřít.


Posilování industrializace


Společnost Allgemeine Elektricitäts-Gesellschaft (Všeobecná elektrická společnost), známější dnes pod značkou AEG, má za sebou 120 let historie, v nichž stála nejen u klíčových momentů v oboru elektrického nářadí a strojírenství, ale díky svému spojení s geniálním německým architektem a designérem Peterem Behrensem hrála rovněž velmi důležitou úlohu při formování oboru průmyslového designu. Společnost, založená roku 1883 jako Deutsche Edison-Gesellschaft (DEG), se v roce 1887 přejmenovala na AEG. Zakladatel firmy Emil Rathenau (1838–1915) byl velkým zastáncem efektivity a byl jedním z prvních, kdo v Německu zavedl pásovou výrobu. Rathenau, který v práci denně trávil i více než 15 hodin, nasměroval společnost do odvětví elektrotechniky, přičemž si vytkl za cíl modernizovat a zefektivnit celý proces výroby. Prvním výrobkem značky AEG byly sice elektrické žárovky, avšak společnost začala zároveň zkoumat možnosti dalších elektrických zařízení. Koncem 19. století zažívalo Německo mohutnou industrializaci. Výroba uhlí, železa a oceli se začínala přibližovat objemům produkovaným Velkou Británií, která v těchto průmyslových odvětvích dlouhá léta kralovala. Rozmach zažívala stavba lodí a postupně se přidal i vysoce oceňovaný automobilový průmysl. Na poli elektrotechniky se země stávala průkopníkem špičkových nových technologií.


Industrializace s sebou přinesla potřebu lepších nástrojů umožňujících dělníkům stavět lodě i auta a také stroje umožňujíc další rozvoj průmyslu. To vše otevíralo obrovské obchodní příležitosti. Takováto zlepšení nebyla prospěšná jen neustále rostoucí firmě AEG, jejíž zájmy sahaly od elektrotechniky přes dopravu až po domácí spotřebiče, ale umožňovala rovněž těmito produkty zásobovat ostatní podniky. V roce 1898 představila značka AEG první přenosnou elektrickou vrtačku. Vážila 7,5 kg a dokázala vyvrtat do oceli otvory až do průměru 6 mm. Zavedení mobility do světa průmyslové montáže se ukázalo jako inovace zrozená v pravou chvíli. Počátkem nového století se elektrické nástroje značky AEG začaly prodávat na celém světě a zrodilo se i stále platné odhodlání společnosti nabízet špičkové elektrické nářadí pro profesionální použití ve stavebnictví, při zpracování dřeva a v průmyslu.


Průkopníci firemní identity


Společnost AEG nebyla pouze lídrem ve výrobě těchto produktů, ale rovněž v jejich prezentaci. V roce 1907 najala na základě úspěšně realizované zakázky na reklamní materiály Petera Behrense (1868–1940) jako svého stálého uměleckého poradce. P. Behrens, jako jeden nejvlivnějších tvůrců své doby, byl špičkovým inovátorem v oblasti malby, grafického designu i architektury a jeho odkaz je živý dodnes. K mnoha současníkům, které jeho dílo inspirovalo, patřil třeba Walter Gropius, zakladatel legendární výtvarné školy Bauhaus, i světoznámý švýcarský architekt a designér Le Corbusier.


Během šestnácti let své spolupráce s AEG požíval Behrens značné svobody. Díky tomu zasáhl jak do průmyslového designu, tak i do propagačních materiálů, a byl dokonce architektem turbínové haly AEG v Berlíně, zásadní stavby vytvořené z pohledové oceli, betonu a obrovských prosklených ploch. Jeho návrhy elektrických spotřebičů využívaly standardizovaných součástek umožňujících jejich jednoduchou záměnu, což výrazně přispívalo k racionalizaci. Navrhl rovněž uspořádání prodejen, vzhled brožur a katalogů. K revolučním konceptům, s nimiž Behrens přišel během své spolupráce s AEG, patřila rovněž myšlenka, že zákazníky je možné oslovit nejen funkcí výrobků, ale také jejich vzhledem. Navzdory tehdejším konvencím, které se ohlížely výhradně na technické schopnosti výrobků, Behrens prohlásil: „Design, to není jen ozdobení funkčních tvarů – v designu jde o vytváření tvarů, které jsou v souladu s charakterem předmětu a prosazují jeho výhody.“ Klíčovým prvkem bylo logo AEG, které pod Behrensovým vedením prošlo značným vývojem.


Jeho nové návrhy se soustředily na spojení umění a průmyslu prostřednictvím kombinace patkového písma, čistých, jednoduchých linií a geometrického tvaru vzniklého redukcí původního secesního loga společnosti. Symbolicky se tak posílilo zaměření na sílu, elektřinu a efektivitu značky AEG ve věku průmyslu. Počínaje tímto konceptem a prostřednictvím veškeré své činnosti pro společnost se Behrensovi podařilo vybudovat konzistentní přístup mající za cíl vytvoření jasně rozpoznatelného vzhledu a vyznění produktů, materiálů a budov majících spojitost s AEG. Ve své době představovalo vybudování takto jednotné firemní identity naprosto revoluční počin. Význam takovéto identity napomáhající podnikatelským cílům společnosti a posilující její proslulost mezi zákazníky i jejich věrnost značce byl však záhy rozpoznán. To vedlo k vytváření značek v nejrůznějších průmyslových odvětvích na celém světě. Behrens je proto dnes považován za otce průmyslového designu a firemní identity.


Inovativní technologie


Spolu se zaměřením společnosti na kombinaci techniky a designu došlo také k naprosto zásadním momentům v oblasti vývoje elektrického nářadí. V roce 1908 vyrobila společnost AEG první přenosnou vrtačku s pistolovou rukojetí. Toto uspořádání zvýšilo uživatelskou flexibilitu a dodnes patří u tohoto nástroje k nejoblíbenějším. Další vývoj přinesl vrtačky s regulací otáček a ve 20. letech minulého století také první elektrické nástroje s univerzálními motory. Tyto lehké pohonné jednotky kompatibilní s různými zdroji napájení pomáhaly šířit dobrou pověst značky AEG v oblasti špičkových nástrojů posilujících možnosti uživatelů a spolu s nimi i produktivitu práce.


Začátkem 30. let dosáhla výrobní kapacita berlínského závodu AEG hranice svých možností. S cílem umožnit další rozvoj vznikla proto specializovaná továrna ve Winnendenu nedaleko Stuttgartu. Okolí Stuttgartu bylo v oné době důležitým technologickým uzlem, v němž sídlily jak přední německé automobilky jako Daimler, Mercedes-Benz a Porsche, ale například také výrobce optických zařízení a fotoaparátů Zeiss a výrobci elektrických nástrojů Fein a Metabo.


Léta následující po této expanzi se do historie AEG zapsala jako velmi plodná. Společnost vyrobila první elektrické vrtačky s dvojitou izolací chránící uživatele před úrazem elektrickým proudem. Uvedla na trh své první vrtací kladivo EH 200 o hmotnosti 5,5 kg a brzy poté následovaly i přímé brusky a leštičky. Byl rovněž definován princip, jímž se společnost AEG měla ve svém konání napříště řídit: neustálý vývoj inovativních technologií pro inteligentní řešení určená průmyslu a řemeslníkům.


Na konci druhé světové války přišla společnost o většinu svých výrobních závodů nacházejících se v nově vznikajícím východním bloku, výroba však byla obnovena v Západním Německu, a to i ve Stuttgartu. Spolu s obnovou Německa a rozmachem stavebnictví v 60. a 70. letech přišly i novinky v podobě příklepových vrtaček, přičemž značka AEG se stala v tomto oboru světovou jedničkou. Ve Winnendenu zahájil rovněž činnost nový závod vybavený nejmodernější technologií umožňující zvýšit výrobní kapacitu až na 20 000 nástrojů denně.


K největším technologickým úspěchům AEG v tomto období patřila lehčí mechanická rotační kladiva pro vyšší výkonnost při vrtání potřebnou ve stavebnictví a elektronická vrtací kladiva s celovlnnou elektronickou regulací. S cílem pokrýt dodávky do USA vybudovala společnost rovněž supermoderní závod na výrobu elektrických nástrojů v americkém Connecticutu. V 80. letech začala značka AEG do svých produktů začleňovat mikročipovou technologii a se svou řadou Accu System 2000 prošlapávala cestu na trh akumulátorovým nástrojům. Zvlášť významným úspěchem byla zakázková výroba bezdrátového akumulátorového vrtacího šroubováku pro mise raketoplánů NASA. V roce 1984 astronaut Bruce McCandless tento nástroj použil při jedné ze svých „procházek“ ve volném kosmickém prostoru ve výšce 350 km nad Zemí.


Konglomerát AEG však začínal v důsledku finančních problémů a sílící konkurence bojovat o přežití. V roce 1991 se následně divize AEG Powertools odštěpila a stala součástí skupiny Atlas Copco (celý výrobní koncern AEG byl rozpuštěn v roce 1996). Ve spojení se švédským světovým lídrem v oblasti profesionálních a průmyslových nástrojů, k němuž došlo v roce 1991, pokračovala značka AEG Powertools v rámci svého oboru ve vytváření špičkových inovací. Technologie AEG FIXTEC určená pro přímočaré pily byla základem systému umožňujícího velice rychlou uživatelskou výměnu příslušenství. Díky kladivu Multihammer Pneumatic 3000 Super X2 se společnost ocitla na špici v oboru dvourychlostních vrtacích kladiv poskytujících vyšší točivý moment a vyšší rychlosti. U tohoto výrobku byly rovněž u kladiva poprvé použity planetární převody. U příležitosti stého výročí vyrobení prvního elektrického nástroje značky AEG spatřila v roce 1998 světlo světa zlatá série elektrického nářadí. V roce 2003 měla značka AEG v nabídce více než 100 druhů vysoce výkonných nástrojů a široké spektrum příslušenství čítající přes 2 500 položek.


Změna orientace pod vedením skupiny TTI


Takto dynamické dědictví a orientace na kvalitu učinily z AEG pro skupinu TTI, poté co v roce 2005 získala divizi elektrického nářadí společnosti Atlas Copco, ideální volbu. Díky akvizici značky AEG mohla skupina TTI rovněž posílit svou distribuční a marketingovou přítomnost na evropských trzích.


Před svým spojením s TTI směřovala značka AEG POWERTOOLS do oblasti DIY, následně však došlo k jejímu přeorientování zpět na profesionální trh. Vliv skvělých schopností TTI v oblasti integrace vývoje produktů a rozšiřování výroby je patrný od okamžiku, kdy se značka AEG Powertools stala součástí této skupiny.


V roce 2006 byly uvedeny další produkty společně s novou distribucí na stávajících trzích a expanzí do nových teritorií včetně východní Evropy, Blízkého východu a Jižní Afriky.


Dalším klíčovým krokem se stala revitalizace značky v roce 2009, v jejímž rámci získaly výrobky AEG jasně oranžovou barvu. Tento nový vzhled šel ruku v ruce s vývojem produktů. Jak už to před sto lety vymyslel Behrens při tvorbě podnikové identity AEG, a jak to posléze provedly značky na celém světě, byl i tento rebrandig aplikován na celé spektrum oblastí počínaje vývojem produktů přes komunikační materiály až po katalogy a marketingové materiály.


Zdůrazněn byl výkon a osobitost společně se zaměřením na kvalitu a nástroje nabízející špičkový výkon a zároveň se snadno používají. Produkty uvedené během rebrandingu zahrnovaly řadu Compact 12V tvořenou vysoce ergonomickými nástroji založenými na platformě lithium-iontových akumulátorů a také řadu Powerful 18V určenou pro řemeslníky. Oživení doznalo též portfolio nástrojů pro opracování dřeva a v nabídce se objevila i nová dvoukilogramová kladiva s upínacím systémem SDS plus. Prostřednictvím své dlouhodobě unikátní kombinace novátorství v oblasti designu, technologických znalostí, formy a funkce si značka AEG POWERTOOLS vybudovala silnou přítomnost a pověst toho, kdo nabízí inovace a solidní výkon i v nejnáročnějších podmínkách.


Úspěšný rebranding pod vedením skupiny TTI nyní rychlým tempem směřuje k dalším průkopnickým metám. Značka AEG POWERTOOLS tak bude i nadále naplňovat své základní poslání: „Výkonní profesionálové od roku 1898.“

Zobrazit
na stránku
Zobrazeno 1 – 24 z 60 položek
Zobrazeno 1 – 24 z 60 položek